ANDROID MAINFRAME


1. Wstęp

W grze Android Mainframe będziemy hakerami, którzy dzięki punktom dostępu, będą próbowali udowodnić swoją dominację. Używając programów podstawowych i unikatowych budujemy węzły sieci, za pomocą których możemy opanować cyberprzestrzeń.

Opis wydawcy:
"Android Mainframe to szybka gra strategiczna dla dwóch do czterech graczy, osadzona w uniwersum Android.
Podczas rozgrywki gracze wcielą się w runnerów - członków kryminalnej społeczności, którzy infiltrują cyberprzestrzeń dla zysku i sławy.
Wykorzystaj programy, zajmuj punkty dostępu i izoluj dane, aby przejąć kontrolę nad systemem".

2. Co znajduje się w pudełku?

Wysokość pudełka: 25,5 cm
Szerokość pudełka: 25,5 cm
Głębokość pudełka: 5 cm

UNBOXING
(KLIKNIJ OBRAZEK)


3. Zasady - Jak grać?

Każdy z graczy wybiera jednego z Runnerów, dobiera 5 kart programów unikatowych oraz 8 punktów dostępu ze swoją podobizną.
Następnie w losowy sposób wybiera tylko 3 programy unikatowe, które zostają mu na ręce. W ciągu całej rozgrywki zawodnik będzie mógł skorzystać z każdego swojego programu unikatowego tylko jeden raz.
Oprócz programów unikatowych używamy przede wszystkim programów podstawowych, które znajdują się we wspólnej talii graczy.
Odsłaniamy 4 programy podstawowe, a z reszty kart budujemy talię programów podstawowych, z której będziemy dobierać następne karty, aż do momentu ich wyczerpania.
Na samym początku każdy z graczy umieszcza swój jeden punkt dostępu na planszy w dowolnym miejscu.
Punkty dostępu będą służyły nam do punktowania cyberprzestrzeni, którą musimy sobie najpierw zbudować. Aby to zrobić, każdy Runner może w swojej rundzie wykonać jedną dowolną akcje:

a) Możemy skorzystać z programu podstawowego, który daje nam różne możliwości. Np. Możemy utworzyć wokół swojego punktu dostępu węzeł
lub możemy zamienić miejscami swój punkt dostępu z punktem dostępu innego gracza, który w tym momencie znajduje się według nas w lepszym położeniu niż my.
b) Możemy użyć jednego ze swoich trzech programów unikatowych. Jego zastosowanie napisane jest na karcie i w zależności od rodzaju przynosi nam dane korzyści.
c) Możemy odrzucić wierzchnią kartę z talii programów podstawowych, żeby ustawić swój punkt dostępu w dowolnym miejscu na planszy. Do momentu aż wyczerpią nam się wszystkie 8 punktów.

4. Przykładowa rozgrywka

Pierwszy gracz wykonuje program podstawowy, buduje obok siebie węzeł w kształcie lustrzanego odbicia cyfry 7. Drugi gracz robi to samo, ale wykorzystuje kształt zygzaka.
Następnie gracz numer jeden odrzuca jedną wierzchnią kartę z talii programów podstawowych i ustawia swój kolejny punkt dostępu, niedaleko poprzedniego, aby łatwiej mu było oba punkty dostępu zamknąć w węźle. Drugi gracz postanowił przestawić jedną z przegród w swoim pobliżu, żeby mieć o jeden węzeł mniej do zbudowania swojej przestrzeni.
Rozgrywka toczy się w ten sposób do momentu, aż wyczerpią się wszystkie karty programów podstawowych.

5. Zwycięstwo - jak wygrać?

Zwycięski haker posiada największą ilość zajętych pól z umieszczonymi punktami dostępu na zamkniętej cyberprzestrzeni. Naszą zajętą przestrzeń będą tworzyły niebieskie węzły, które symbolizują niebieskie, plastikowe patyczki. Im więcej pól w zamkniętym systemie tym lepiej.

Zawodnik, który przejął największą kontrolę nad systemem, wygrywa.

6. Podsumowanie i wrażenia

Instrukcja gry jest napisana w przystępny sposób, dlatego reguły tłumaczy się bardzo łatwo i szybko i raczej bez większych problemów. To oznacza, że w Androida możemy zagrać z każdą osobą, przy każdej okazji.
Podczas rozgrywki występuje negatywna interakcja pomiędzy graczami. Możemy sobie do woli psuć, przestawiać pionki (punkty dostępu) lub zamieniać się miejscami. To wszystko odbywa się najczęściej wbrew woli naszego przeciwnika. To jest duży plus gry dla osób, które uwielbiają rywalizację. 
Pomimo, że gra wydaje się dosyć łatwa, czasami trzeba się dłużej zastanowić i nakombinować, żeby jak najwięcej zyskać i jak najmniej stracić. 
Nasza baza programów podstawowych i unikatowych za każdym razem będzie inna, rozstawienie na planszy również, a więc można stwierdzić, że Android jest regrywalny. Nie powinien nam się znudzić już po kilku rozgrywkach. 
Klimat gry zachowany jest w temacie cyberpunku. Jeśli lubimy tego typu tematykę i Uniwersum Androida, gra będzie miała dla nas tym większe znaczenie. Więc jeśli komuś spodoba się Android Mainframe, powinien również sięgnąć (jeśli jeszcze tego nie zrobił) po grę "Netrunner". I odwrotnie, jeśli komuś spodobała się jakiś czas temu gra "Netrunner", powinien sięgnąć po grę Android Mainframe.


Jeden z dostępnych bohaterów w grze ewidentnie skojarzył mi się z Reno z Final Fantasy VII. Toteż "Jazgot" Reilly był pierwszym Runnerem, którego wybrałam by rozegrać partię Androida Mainframe.

Gra od 2 - 4 osób
Autorzy gry: Jordi Gene i Gregorio Morales


Gosia



Komentarze

Popularne posty z tego bloga