11 października 2016

ANDROID MAINFRAME


Opis wydawcy:

"Android Mainframe to szybka gra strategiczna dla dwóch do czterech graczy, osadzona w uniwersum Android.
Podczas rozgrywki gracze wcielą się w runnerów - członków kryminalnej społeczności, którzy infiltrują cyberprzestrzeń dla zysku i sławy.
Wykorzystaj programy, zajmuj punkty dostępu i izoluj dane, aby przejąć kontrolę nad systemem".

W grze Android Mainframe będziemy hakerami, którzy dzięki punktom dostępu, próbują udowodnić swoją dominację. Używając programów podstawowych i unikatowych budujemy węzły sieci, za pomocą których możemy opanować cyberprzestrzeń.

Wysokość pudełka: 25,5 cm
Szerokość pudełka: 25,5 cm
Głębokość pudełka: 5 cm

UNBOXING
)


Każdy z graczy wybiera jednego z Runnerów, dobiera 5 kart programów unikatowych oraz 8 punktów dostępu ze swoją podobizną.
Następnie w losowy sposób wybiera tylko 3 programy unikatowe, które zostają mu na ręce. W ciągu całej rozgrywki zawodnik będzie mógł skorzystać z każdego swojego programu unikatowego tylko jeden raz. Po wykorzystaniu takiego programu, karta jest odrzucana.
Oprócz programów unikatowych używamy przede wszystkim programów podstawowych, które znajdują się we wspólnej talii graczy.
Odsłaniamy 4 programy podstawowe, a z reszty kart budujemy talię programów podstawowych, z której będziemy dobierać następne karty, aż do momentu ich wyczerpania.
Na samym początku każdy z graczy umieszcza swój jeden punkt dostępu na planszy w dowolnym miejscu.
Punkty dostępu będą służyły nam do punktowania cyberprzestrzeni, którą musimy sobie najpierw zbudować. Aby to zrobić, każdy Runner może w swojej rundzie wykonać jedną dowolną akcje:

a) Możemy zagrać kartę z talii programów podstawowych i skorzystać z programu podstawowego. Daje nam to różne możliwości. Możemy utworzyć wokół swojego punktu dostępu węzeł, przedłużyć powstały już wcześniej węzeł, zamknąć swój węzeł i otrzymać punkty.
Możemy również zamienić miejscami swój punkt dostępu z punktem dostępu innego gracza, który w tym momencie znajduje się według nas w lepszym położeniu niż my.
Oprócz tego możemy przenieść punkt dostępu przeciwnika w dowolne miejsce na planszy. Jest to swego rodzaju wypchnięcie jego punktu z korzystnej, lokalizacji. Potraktowany w ten sposób przeciwnik może wrócić z powrotem w to samo miejsce, jeśli jego rywal nie zajmie wcześniej tej atrakcyjnej lokalizacji lub jeśli posiada kartę, która mu ten powrót umożliwia.
b) Możemy użyć jednego ze swoich trzech programów unikatowych. Jego zastosowanie napisane jest na karcie i w zależności od rodzaju przynosi nam dane korzyści.
c) Możemy odrzucić wierzchnią kartę z talii programów podstawowych, żeby ustawić swój punkt dostępu w dowolnym miejscu na planszy. Do momentu aż wyczerpią nam się wszystkie 8 punktów. 

Poniżej przykładowo pierwszy gracz wykonuje program podstawowy. Buduje obok siebie węzeł w kształcie lustrzanego odbicia cyfry 7. Drugi gracz robi to samo, ale wykorzystuje kształt zygzaka.
Następnie gracz numer jeden odrzuca jedną wierzchnią kartę z talii programów podstawowych i ustawia swój kolejny punkt dostępu, niedaleko poprzedniego, aby łatwiej mu było oba punkty dostępu zamknąć w węźle. Drugi gracz postanowił przestawić jedną z przegród w swoim pobliżu, żeby mieć o jeden węzeł mniej do zbudowania swojej przestrzeni.

Rozgrywka toczy się w ten sposób do momentu, aż wyczerpią się wszystkie karty programów podstawowych.

Zwycięski haker posiada największą ilość zajętych pól z umieszczonymi punktami dostępu na zamkniętej cyberprzestrzeni. Naszą zajętą przestrzeń będą tworzyły niebieskie węzły, które symbolizują niebieskie, plastikowe patyczki. Im więcej pól w zamkniętym systemie tym lepiej.

Zawodnik, który przejął największą kontrolę nad systemem, wygrywa.


Instrukcja gry jest napisana w przystępny sposób, dlatego reguły tłumaczy się łatwo i szybko. 
Podczas rozgrywki występuje negatywna interakcja pomiędzy graczami. Możemy sobie do woli psuć, przestawiać pionki (punkty dostępu), węzły lub zamieniać się miejscami. To wszystko odbywa się oczywiście wbrew woli naszego przeciwnika. To jest duży plus gry dla osób, które uwielbiają rywalizację i negatywną interakcję. 
Czasami trzeba się dłużej zastanowić, żeby jak najwięcej zyskać i jak najmniej stracić oraz żeby w jakiś sposób zamknąć węzeł, który otacza punkt dostępu. Zbudowanie węzła nie jest wbrew pozorom takie łatwe, ponieważ może się zdarzyć, że będzie nam brakowało pojedynczego węzła (jednego patyczka) do zamknięcia swojej cyberprzestrzeni, a na horyzoncie nie ma karty bądź sytuacji, która mogłaby nam to umożliwić i dokończyć węzeł.

Nasza baza programów podstawowych oraz kolejność unikatowych za każdym razem będzie inna, rozstawienie na planszy również, a więc można stwierdzić, że Android jest regrywalny. Nie powinien się szybko znudzić. Jednakże karty w zestawie są powtarzalne i mogłoby być ich więcej.
Gra Mainframe jest szybka i dynamiczna, ale nie każdemu się może spodobać. Zachowany jest klimat cyberpunku, a więc jeśli lubimy tego typu klimaty, tematykę  cyberpunku i Uniwersum Androida, to jak najbardziej może sięgnąć po tę pozycję. Jeśli komuś spodobał się klimat Android Mainframe, powinien również spróbować zagrać (jeśli jeszcze tego nie zrobił) w grę "Netrunner". 
I odwrotnie, jeśli komuś spodobała się jakiś czas temu gra "Netrunner", powinien sięgnąć po grę Android Mainframe. Są to zupełnie inne gry, ale w pewnym sensie ze sobą powiązane.



Jeden z dostępnych bohaterów w grze ewidentnie skojarzył mi się z Reno z Final Fantasy VII. Toteż "Jazgot" Reilly był pierwszym Runnerem, którego wybrałam by rozegrać partię Androida Mainframe.

Gra od 2 - 4 osób
Autorzy gry: Jordi Gene i Gregorio Morales






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz